Nog 13/14 nachtjes slapen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Milou Roosmalen - WaarBenJij.nu Nog 13/14 nachtjes slapen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Milou Roosmalen - WaarBenJij.nu

Nog 13/14 nachtjes slapen

Blijf op de hoogte en volg Milou

03 Februari 2013 | Nederland, Utrecht

Mijn eerste berichtje op deze site, en het is eigenlijk al zo dichtbij! Over 13 dagen stap ik op het vliegtuig om over 14 dagen daadwerkelijk voet te zetten op Zuid-Afrikaanse bodem! Afgelopen maanden zijn erg snel gegaan, en Zuid-Afrika was altijd een mooi vooruitzicht waar ik naar heb toegeleefd, maar het bleef altijd een beetje ver weg. Dat is de afgelopen dagen compleet veranderd. Het besef is gekomen dat ik echt al heel snel zal vertrekken. Ik moet nog een hoop kleine dingetjes regelen, en ik vind het spannend hoe het zal gaan bevallen, maar ik heb er wel ontzettend veel zin in!

Op 16 februari zal ik in Düsseldorf op het vliegtuig stappen richting Istanbul. Daar stap ik over en zal ik op 17 februari in Kaapstand landen. Daar zal Loes mijn welkomstcomité zijn! Ik ben blij als ik haar weer kan knuffelen en weet zeker dat we onze hereniging goed gaan vieren :)
We zullen ongeveer 5 weken samen zijn en een deel van Zuid-Afrika gaan verkennen. We starten met een aantal dagen in Kaapstad. Vervolgens gaan we een aantal dagen naar het gastgezin waar Loes tijdens haar coschap heeft mogen wonen. Uit alle verhalen heb ik begrepen dat het hele lieve en warme mensen zijn, dus ik kijk er naar uit om ze te ontmoeten. Daarna zullen we de Garden Route afleggen met de auto, deze route loopt van Kaapstad naar Port Elizabeth en schijnt erg mooi te zijn. Het plan is om het lekker rustig aan te doen en te genieten van alles wat we tegenkomen. Er staan wel een aantal dingen op de planning zoals wijntjes drinken, surfen, de Tafelberg beklimmen, de Foefieslide, struisvogels berijden, kijken naar de bungeejump van Loes, en op safari in Addo Elephant park. Ik denk dat we er met z’n tweeën een hele mooie tijd van gaan maken!!

Na 5 weken samen zullen we uiteindelijk toch afscheid moeten nemen. Loes zal terug naar Nederland vliegen en ik zal nog een maand in Zuid-Afrika blijven. Daar wil ik vrijwilligerswerk gaan doen in Port Elizabeth. Ik heb me aangemeld voor een community project in de townships van Walmer. De activiteiten die zij doen zijn voornamelijk gericht op kinderen. Het gaat om Engelse les, helpen met huiswerk, werken in de crèche, buitenschoolse sport en spel organiseren en alles wat er nog meer bij komt kijken. Hierbij zal ik verblijven in een vrijwilligershuis waar ik hopelijk een hoop andere vrijwilligers zal ontmoeten. Ik moet de aanmelding nog bevestigd krijgen, maar tot nu toe is dit het plan! Uiteindelijk zal ik op 20 april terugvliegen en op 21 april weer landen op Nederlandse bodem.

Ik heb erg veel zin om te vertrekken naar een mooi land met een aangename temperatuur, en natuurlijk naar Loes. Maar in de tussentijd zal ik jullie wel gaan missen. Ik vind het dan ook erg leuk om via deze site, de mail of per sms contact te houden en op de hoogte te blijven van wat er in Nederland gebeurt!

Ik ga nu verder met aftellen. Misschien zie ik je nog voor 16 februari, en anders: tot over een paar maanden!!

  • 03 Februari 2013 - 23:13

    Dorinde:

    Heee wat leuk: een waarbenjij-tje! Hoop dat je daar - tussen alle leuke dingen door die je van plan bent - ook tijd hebt om af en toe een update te geven! Wat een gaaf avontuur, maar ook spannend als het dichterbij komt! Ik ga je in ieder geval nog even goed knuffelen voor je vertrekt ;)

  • 04 Februari 2013 - 10:08

    Rachel:

    Aah spannend! Ik ben heel benieuwd naar je reisverhalen en vooral ook hoe het is om in Afrika te reizen! Heb me meteen aangemeld voor je maillinglijst! Alvast een hele goede reis en veel plezier!

  • 15 Februari 2013 - 12:58

    Lindy:

    Lieve Milou,

    Het is nu echt bijna zo ver! Morgen ga je vertrekken voor je super avontuur! Ik weet zeker dat jullie samen een ongelooflijk mooie reis gaan maken. Schiet maar net zulke mooie plaatjes als nu bij Wie is de mol voorbij komen! :) En dat je daarna nog in je eentje achterblijft on in de townships te werken vind ik geweldig goed van je!
    Er is één woord dat ik (en met mij denk ik iedereen) je vooral mee wil geven: GENIET!!! Want, het is een cliché, maar het gaat voorbij vliegen!

    Dikke kus,
    Lindy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 01 Feb. 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 4459

Voorgaande reizen:

16 Februari 2013 - 20 April 2013

Reizen en vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika

Landen bezocht: